(مَنْ قَرَأَ القُرْانَ وَ هُوَ شابٌ مُؤْمِنٌ اِخْتَلَطَ القُرانُ بِلَحْمِه وَ دَمِه)
«هر جوان مؤمنی که قران را تلاوت کند قران با گوشت و خونش آمیخته می گردد» «امام صادق(ع)»
سلام.از این که به وبلاگ قرانی خودتون سر زدید ممنونم.امیدوارم با کمک شما و نظرات ارزشمندتون من رو یاری کنید تا به هدف اصلی که بهره گیری از قران هست برسم.این وبلاگ رو تقدیم می کنم به پدرم که قران ،همراه همیشگی اش بود و با احترام به مادر مهربانم، که همیشه در خوشی و ناخوشی روزگار من را به تلاوت قران می خوانند و سپاس از همسرم، که همیشه مشوقم بوده و هست.
خداوندا؛چه خوش است خواندن تو با کلام تو.
التماس دعا.
با تشکر مدیریت وبلاگ
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی: کتاب الله فیهالهدی والنور حبل ممدود من السماء الی الارض وعترتی اهل بیتی وان اللطیف الخبیر قد اخبرنیانهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض وانظروا کیف تخلفونی فیهما
«من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها میگذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترت و اهل بیت خودم. مادام که شما به این دو دست بیازند هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ گاه از هم جدا نمیشوند.»
همچنین ام سلمه از پیامبر اسلام حدیثی با همان مضمون حدیث ثقلین نقل میکند که وی گفت: «علی با قرآن است و قرآن با علی است، آنها از هم جدا نمیشوند تا اینکه در حوض بر من وارد شوند.
میر حامد حسین نام این اشخاص را آوردهاست. همچنین صحّت حدیث ثقلین توسط رسالهای که «دارالتقریب بین المذاهب الاسلامیه» در مصر در چند سال پیش در مورد این حدیث چاپ کرد به اثبات رسیدهاست.
حدیث ثقلین از موارد اختلاف اهل تسنن و تشیع است. شیعیان اهل تسنن را به این موضوع متهم میکنند که پیشوای ایشان، عمر بن خطاب با قول معروف خویش _«حسبنا کتاب الله»_ رهنمودهای این حدیث نبوی را زیر پا گذاشتهاست.
معرفت به حقیقت قرآن، ملازم با معرفت عظمت آن است و آن هم ملازم با عظمت گوینده و متکلّم به آن است و کسی تا این پایه، معرفت حاصل کند، به ناچار در مواقع تلاوت آن حضور قلب خواهد داشت و در خواندن آن تدبّر خواهد نمود.
المراقبات/ص228
پند قرآنی/12
امام خمینی (ره):
در قرآن کریم این سرچشمه فیض الهی تدبّر کن، هر چند صرف خواندن آن، که نامه محبوب، است به شنونده محجوب آثار دلپذیری دارد؛ لکن تدبّر در آن انسان را به مقامات بالاتر و والاتر هدایت می کند...
آيه شماره 108 از سوره مبارکه يونس متن آیه: قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءكُمُ الْحَقُّ مِن رَّبِّكُمْ فَمَنِ اهْتَدَى فَإِنَّمَا يَهْتَدِي لِنَفْسِهِ وَمَن ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا وَمَا أَنَاْ عَلَيْكُم بِوَكِيلٍ ترجمه:گو: اى مردم! اينك حقّ از سوى پروردگارتان به سراغ شما آمده است. پس هر كس هدايت يابد، يقيناً به سود خويش هدايت مىيابد و هر كس گمراه شود، تنها به زيان خويش گمراه مىشود ومن بر (ايمان آوردن) شما وكيل نيستم (تا به اجبار شما را به راه حقّ درآورم). تفسیر:آنچه از سوى خداوند آمده، (مثل قرآن و تعاليم انبيا) همه حقّ و از شئون ربوبيّت اوست. «الحقّ من ربّكم»
هدف بعثت انبيا و فرستادن كتب آسمانى، تربيت تمام انسانهاست. «يا ايها الناس... ربّكم»
خداوند حجّت را تمام كرده است و ما عذرى در نپذيرفتن حقّ نداريم. «قد جاءكم الحقّ»
خداوند از هدايت يافتن ما بىنياز است، سود و زيان هدايت و گمراهى تنها به خود ما باز مىگردد. «لنفسه»
انسان داراى اختيار است و سرنوشت هركس به دست خود اوست، حتّى انبيا هم حقّ اجبار مردم را ندارند. «ما انا عليكم بوكيلٍ»
وظيفهى انبيا، ارشاد وتبليغ است، نه اجبار واكراه. «ما أنا عليكم بوكيل»
سلام.امروز مطلبی که براتون گذاشتم در باب معجزات قران کریمه امیدوارم مورد استفاده تون قرار بگیره
ادبیات در قرآن
اين مطلب به دو موضوع اصلي مي پردازد: قرآن به مثابه يک اثر ادبي که ويژگي هاي ادبي قرآن را تبيين مي کند و قرآن در ادبيات که کاربرد قرآن در ادبيات اسلامي گوناگون مانند عربي، فارسي، اردو، پنجابي و مالايي را بر مي رسد.
براي بحث جامع تر و کامل تر درباره استفاده از قرآن در ادبيات اسلامي گوناگون غير عربي بنگريد به مقالات ذيل: ادبيات جنوب آسيا و قرآن، ادبيات آسياي جنوب شرقي و قرآن، ادبيات ترکي و قرآن، ادبيات فارسي و قرآن، ادبيات آفريقايي.
قرآن به مثابه ادبيات
بررسي ادبي قرآن اين مسئله را مد نظر دارد که قرآن چه قالب و صورتي يعني چه زبان و سبک و ساختاري (نک:زبان و سبک قرآن، شکل و ساختارقرآن)را براي انتقال پيام و محتوايش يا به عبارت ديگر جهان بيني، ارزش ها و قوانينش به کار مي گيرد. (نک: اخلاق در قرآن). دراين نوع پژوهش به جاي محتواي کلام قرآن بر سبک و چگونگي بيان مطالب تأکيد مي شود. ويژگي هاي ادبي قرآن به شکل هاي گوناگون از ديرباز مورد مطالعه قرار گرفته است، اما به طور...
جاتون خیلی خالی بود زیارت امام رضا(ع) برای همه ملتمسین دعا هم دعا کردم هم زیارت
دوست دارم به عنوان هدیه مشهد الرضا(ع) حدیثی در مورد زیارت آن امام غریب براتون بیارم
در ثواب زيارت امام رضا (ع)
از حضرت جواد (ع) پرسيدند: ثواب زيارت پدر بزرگوارتان چه ميزان است؟ امام فرمودند: هر کس پدرم علي بن موسي الرضا (ع) را "عارفاً بِحَقِه " زيارت کند، ثواب هزار حج مقبول برايش نوشته مي شود. سؤال کننده گفت: هزار حج؟! [تعجب کرد] امام فرمودند: « إِي وَ اللَّهِ وَ أَلْفَ أَلْفِ حَجَّةٍ » آري بخدا سوگند، بلکه هزار هزار حج ثواب دارد. (وسائل الشيعه ج14/ص566)
سلام.خوبید؟پست امروز تفسیر سوره مبارکه ناس هست.من کلا از بچگی خیلی از سوره ناس خوشم میومده آخه یه جورایی از لحاظ حفظ کردنش راحت الحفظ بود
تفسیر سوره ناس ؛ آيات 6 - 1
سوره ناس مدنى است و شش آيه دارد
بسم الله الرحمن الرحيم قل اعوذ برب الناس (1) ملك الناس (2) اله الناس (3) من شر الوسواس الخناس (4) الذى يوسوس فى صدور الناس (5) من الجنه و الناس (6) ترجمه آيات
به نام الله كه بخشنده به همه و مهربان به خواص است . بگو پناه مى برم به پروردگار مردم (1).
فرمانرواى مردم (2).
معبود مردم (3).
از شر وسوسه گر نهانى (4).
كه در دل مردم وسوسه مى كند (5).
چه آنها كه از جنس جن هستند و چه آنها كه از جنس انسانند (6) بيان آيات
در اين سوره رسول گرامى خود را دستور مى دهد به اينكه از شر وسواس خناس ، به خدا پناه ببرد، و به طورى كه از روايات وارده در شاءن نزول آن استفاده مى شود اين سوره در مدينه نازل شده ، بلكه از آن روايات بر مى آيد كه اين سوره و سوره قبليش هر دو با هم نازل شده اند.
سلام.توی این پست قسمت اول پند های قرانی رو براتون آوردم امید وارم براتون قابل استفاده باشه
پندهای قرآنی(۱)
پند\1
امیر المؤمنین امام علی علیه السلام می فرماید: همانا پس از من روزگاری بر شما فرا خواهد رسید که ...
در شهرها چیزی ناشناخته تر از معروف و شناخته تر از منکر نیست. حاملان قرآن، آن را واگذاشته و حافظان قرآن، آن را فراموش می کنند؛ پس در آن روز قرآن و پیروانش از میان مردم رانده و مهجور می گردند، و هر دو غریبانه در یک راه ناشناخته سرگردانند، و پناهگاهی میان مردم ندارند. پس قرآن و پیروانش در میان مردمند، اما گویا حضور ندارند؛ با مردمند ولی از آن ها بریده اند، زیرا گمراهی و هدایت هرگز هماهنگ نشوند، گرچه کنار یکديگر قرار گیرند...
آسمان، دلت گرفته ؟ می دانمحق داری هر کس جای تو بود دلش می گرفت. دل من هم بارانیست آخر می دانی از امروز دیگر همدم غصه های علی (ع) چاه می شود،شانه اشک های زینب و حسنین ،دیواراست
“معجزه، امر خارق عادتى است که مقرون به تحدى باشد و از طرفى مطابق با ادعا داشته باشد” خوارق عادت، رویدادهایى هستند که بر خلاف عادت امور و اشیا و عملکرد معهود قوانین طبیعى مىباشند. اینکه گفته شد: معجزه خارق عادت است، نه بدین معناست که معجزه، استثنایى است از قانون علیت. معجزه، نفى علل نیست چون قانون علیت، هم مورد...
بوی شب بو ، عطر عید / شاخه های سبز بید
ماهی و تنگ بلور / حسرت و اشک و عبور
هفت سینی در سراب / حرفهایی ناحساب
میشود نو روزگار ! / میرسد صبج و بهار !
کاش من هم نو شوم / یا که اصلا تو شوم
تا که از نور حضورت / هاله یا پرتو شوم
سلام دوستای قرانی خوب خودم
سال نوتون مبارک.تعطیلات عید خوش گذشت؟چون مسافرت بودم نتونستم تا امروز پست جدید بذارم .توی این پست ؛فقط اومدم بهتون سال جدید رو تبریک بگم
مطلب امروز با عنوان لطیفه های قرانی رو طبق خواسته ی sakineجون براتون قرار دادم البته بخش اولش رو
امیدوارم دوست داشته باشین
لطیفه های قرانی(ا)
حسن مرده است
زنی که فرزندش(به نام حسن)،به سفر رفته و از وی خبری نرسیده بود،نزد مردی آمد و گفت: لطفاً جهت رفع نگرانی من تفألی به قرآن مجید بزنید.
آن مرد قرآن را گشود و اتفاقاً این آیه آمد:(طوبی لهم و حسن مآب).و آن مرد به اشتباه آیه را چنین خواند: «طوبی لهم و حسن مات»، یعنی حسن مرده است. زن بیچاره ...
امروز می خوام داستان های قرانی رو شروع کنم و هر دفعه یه داستان رو بگذارم شما هم اگه داستانی رو دوست دارید بگید سعی خودمو می کنم تا تهیه کنم و توی وبلاگ قرار بدم
خداوند درآیه 102 سوره بقره با اشارتى اجمالى، داستان هاروت وماروت را این گونه بیان فرموده است:
)واتّبعوا ما تتلوا الشّیاطین على ملك سلیمان و ماكفر سلیمان ولكنّ الشّیاطین كفروا یعلّمون النّاس السّحر وما أنزل على الملكین ببابل هاروت و ماروت وما یعلّمان من احد حتّى یقولا انّما نحن فتنة فلاتكفر فیتعلمون منهما مایفرّقون به بین المرء و زوجه وماهم بضارّی ن به من أحد الاّ باذن اللّه و یتعلّمون مایضرّهم ولاینفعهم و لقد علموا لمن اشتریه ماله فى الآخرة من خلاق ولبئس ماشروا به انفسهم لوكانوا یعلمون(مردمان از افسونهایى كه شیاطین در روزگار حاكمیت سلیمان مى خواندند، ...
ضمن تبریک این روز عزیز و بزرگ"ولادت امام حسن عسگری (ع)"خدمت آقا امام زمان(عج) وبعد هم به شما، مطلب قرانی امروز رو براتون میگذارم.
آیا چشم زخم از نظر قرآن واقعیت دارد یا خرافه است؟
مقدمه:
تاثیر چشم و نیروهای مرموز آن از دیر زمان مورد توجه بشر بوده است. شاید نتوان تاریخ دقیقی برای شروع این عقائد یافت اما آنچه مسلم است انسانها در اثر تجربیات روزمرّه و برخی نقلهای تاریخی و دینی به این مطلب اعتقاد پیدا كردهاند هر چند كه در این بین خرافاتی نیز راه یافته است كه نیازمند پالایش است. ...
سلام دوستان،خوبید؟امروز براتون این مطلب رو در نظر گرفتم امیدوارم خوشتون بیاد.راستی اگه موضوع قرانی مد نظرتون هست و دوست دارید توی وبلاگ بیارم در قالب نظر بگید حتما براتون منتشر می کنم
بر طبق قرآن, آفرينش اين جهان در شش روز يا شش هنگام صورت گرفته است. اين موضوع در ۱۰ آيه شرح داده شده است ...
اهل بیت پیامبر،صراط مستقیم هدایت و پایه های سعادت مسلمانان به شمار می روند.در عظمت انان همین بس که خدای تعالی در قرانش از ایشان یاد کرده و بر انان سلام می فرستد.برای اگاهی بیشتر با این موضوع، به یک مناظره ی تاریخی می نگریم׃
روزی امام رضا در مجلس مامون بود و گروهی از دانشمندان عراق و خراسان نیز حضور داشتند.مامون رو به دانشمندان مجلس کرد و از انان پرسید׃
مراد خداوند از برگزیدگان در ایه ی ((ثُمَ اورثنا الکِتاب الذین اصْطَفَینا مِن عِبادنا׃سپس این را به بندگان خود که انان را برگزیده بودیم،به میراث دادیم))،کیانند؟